.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
درد قفسه سینه مهم‌ترین علامت بیماری قلبی

مهم ترین علامتی که در بروز بیماریهای قلبی موثر است درد قفسه سینه است مخصوصا اگر با فعالیت افزایش و با استراحت بهبود پیداکند.

به گزارش وب‌دا رییس سابق اداره قلب وعروق وزارت بهداشت درباره نشانه‌های بیماری قلبی وعروقی معتقداست که مهم‌ترین نشانه مربوط به درد قفسه سینه است مخصوصا اگر با فعالیت افزایش و با استراحت بهبود پیدا کند.

طاهره سماوات ادامه داد: همچنین تنگی نفس به هنگام شروع فعالیت ممکن است از دیگر علائم بیماریهای کرونر باشد.

وی درباره میزان ابتلای مردان و زنان به بیماریهای قلبی گفت: معمولا بروز اینگونه بیماری‌ها در مردان به نسبت همسالان خود در زنان قبل از دوران یائسگی بیشتر است اما بعد از این دوران میزان ابتلای زنان به بیماریهای قلبی عروقی با مردان برابر است.

رییس سابق اداره قلب وعروق وزارت بهداشت، نقش مواد غذایی را در ابتلا به بیماری‌های قلبی موثر دانست وگفت: به طور کلی نوشابه‌های گازدار، روغن‌های جامد، فست فودها، مواد قندی و نمک، بیماری‌های قلبی وعروقی را افزایش ومصرف سبزیجات ومیوه و روغن‌های مایع خطر ابتلا به این بیماری را کاهش می‌دهد.

دكتر سماوات به كارمندان توصيه كرد: در محل کار خود فعالیت بدنی انجام دهند یعنی به جای استفاده از آسانسور از پله استفاده كرده، همچنین از بوفه محل کار خود غذاهای سالم درخواست کنند وازغذاهای پرفیبر، کم‌چرب وکم نمک استفاده کنند.

وی افزود: در محل کار خود زندگی بدون تنش را ترویج کنند زیرا هرچند که فشارهای روحی وروانی به عنوان عامل خطر مستقیم سکته قلبی ومغزی شناخته نشده‌است ولی با عوامل خطر بیماری‌های قلبی‌وعروقی مثل سیگارکشیدن، مصرف الکل و تغذیه ناسالم در ارتباط هستند، به همین خاطر سعی کنند که استرس نداشته باشند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.126 seconds.